rinocerii lui ionescu @ craiova culturala

Am aflat de la un prieten, blogger craiovean, despre candidatura orasului, impreuna cu regiunea Olteniei, pentru titlul de Craiova Capitala  Culturala Europeana 2021. Apoi, am aflat de provocarea lansata de Casa de Cultura Traian Demetrescu pentru bloggeri, de a scrie despre unul dintre evenimentele care se petrec acolo.

Mare iubitoare de teatru, in asteptarea lunii iunie pentru intalnirea cu viziunea regizorala a lui Robert Wilson – nominalizat la premiul Pulitzer pentru dramaturgie si declarat de new York Times cel mai avangardist om de teatru din SUA si chiar din lume, am decis sa scriu ce mi-ar placea sa vad.

Rinocerii lui Eugen Ionescu.

Copil fiind, 12-13 ani, l-am descoperit pe Eugen Ionescu in biblioteca familiei. L-am descoperit in absurdul minunat al piesei Cantareata cheala. Evident, nu intelegeam nimic din ce citeam. Ma amuza teribil schimbul acela de replici intre Dl si Dna Smith, iar mai apoi Dl si Dna Martin. Mai tarziu, am descoperit Lectia si Scaunele si incet-incet am descoperit in intregime teatrul lui.

De ce imi doresc sa vad Rinocerii? Pentru ca piesele care au fost montate in Bucuresti le-am vazut, pentru ca regizorul nu este roman, dar cel mai mult pentru ca a fost unul dintre cele mai importante evenimente culturale din ultimii ani, un spectacol de avangarda, in premiera la Craiova. Acest proiect a fost poate unul dintre inceputuri si poate teatrul va face nu doar Craiova capitala culturala europeana!

De ce sa nu ne bucuram de o Craiova culturala?

rinocerii

2 responses to “rinocerii lui ionescu @ craiova culturala

Lasă un răspuns

