londra: art & fashion

De mică am trăit într-un mediu artistic, printre albume de artă și o cultură mai aparte. Mama mea a făcut liceul de artă și anul acesta a absolvit secția de pictură. Mi-a insuflat de mică dragostea pentru forme și culoare. Tatăl meu deși e doctor m-a călăuzit pe drumul fotografiei învățându-mă de pe la 14 ani tainele aparatului foto și developării pe film. Fac parte din generația norocoasă care a mai apucat să se joace ani de zile cu substanțe chimice și să developeze în camera obscură.

Suntem o familie de artiști (sora mea e architect și fratele meu e graphic designer și designer de obiect).  În  liceu m-am axat pe pictură și deși absolventă de graphic design mai participam la orele de textile unde am prins drag pentru imprimeuri. Facultatea am facut-o la București secția foto-video procesare computerizată a imaginii și am continuat cu un master în fotografie.  Experiența profesională m-a plimbat atât prin televiziune (având colaborări cu TVR și Prima TV) cât și în domeniul publicațiilor. Prima revistă pentru care am fost fotograf a fost Casa și Grădina, încă de la primul număr apărut în România. La fel am fost privilegiată să lucrez aproape 2 ani la GQ tot de la primul număr, ca și editor foto și fotograf. La revista Mami am făcut ani de zile fotografie de obiect și o rubrică de bricolage în care eu confecționam obiectele, le fotografiam și scriam despre procesul de fabricație. Pictoriale și articole ilustrate cu fotografiile mele au apărut în reviste precum Unica, Tabu, Femeia etc.

Pictura am reluat-o acum trei ani când am participat la o expoziție colectivă la Biblioteca Națională București  urmând numeroase participări în tabere naționale și internaționale, expoziții colective și personale.

Pasiunea cea mai mare este arta vizuală în special pictura și fotografia. Când nu le practic pe cele două imi place să merg la teatru, să ascult muzică sa citesc și mai ales să călătoresc. De asemenea ador să întâlnesc oameni noi cu care să schimb idei și să leg prietenii.

Inspirația imi vine de undeva din adâncul sufletului când acesta se conectează la exterior. Astfel încât o frunză, o picătură de ploaie sau o rază de soare sunt elemente de inspirație. Un sentiment pe care mi-l provoacă cineva, o linie melodică, un personaj sau chiar o altă lucrare de artă îmi dau idei pe care le transform prin prisma imaginației mele și le dau o nouă formă.

 Asa isi incepe povestea Alexandra Pașca, fotograf si pictor, participanta anul acesta la prima editie a evenimentului Londra: ART & FASHION – Industry of beauty – cel mai elegant eveniment de arta si moda romaneasca

Realizat sub sloganul Noi suntem industria, tu ești frumusețea va fi lansat la Londra unicul festival de moda si arta menit sa aduca Romania frumoasa in ochii publicului international. Conceptul are la baza alaturarea unui grup de tineri designeri si artisti romani care sa arate lumii o parte nevazuta a tarii lor, talentele si priceperea, traditia si cultura, toate reinterpretate intr-un proiect modern, sofisticat, fastuos.

Aflat la ediția I, evenimentul Art & Fashion – Industry of beauty si-a propus sa puna in lumina reflectoarelor o gama larga de oameni speciali si talentati in a ridica frumosul la rang de stil de viata. Oamenii sunt cartea de vizia a tarii din care provin. Cu ei, prin ei, imaginea natiunii capata contururi inimaginabile.

Evenimentul va avea loc intr-una din cele mai iconice locatii din capitala engleză – East Wintergarden, Canary Wharf si se va desfasura pe parcursul intregii zile de 15 februarie 2015. Expozitie, defilare, receptie, muzica de calitate  – acestea sunt doar cateva din ingredientele celui mai mare concept de acest gen de promovare a Romaniei in lume. Invitatul special este cunoscutul designer Catalin Botezatu si, alături de el, 20 de nume importante din arta si moda romaneasca intr-un show de neuitat.

Inceputuri

În septembrie 2014 am fost invitată de Daniela Vițelaru, organizatorul evenimentului și fondatorul revistei “România în contact”, să particip la acest eveniment care se află la prima sa ediție. Vizitând pentru prima dată Londra m-a fașcinat această capitală europeana a modei cât și conceptul evenimentului. Locația am vizitat-o în cele 11 zile petrecute acolo și este pur și simplu wow. Am ales să prezint două proiecte ilustrând femeia în două din stările prin care poate trece în viață: femeia independentă, dezbrăcată de inhibiții, care își folosește corpul ca mijloc de comunicare și de expresie și femeia mamă, care poartă în pântece o viață nouă și asigură continuitatea. Copilul pe care îl va naște este modul de ei de comunicare cu lumea. Pentru fiecare dintre cele două ipostaze am ales un mijloc de expresie diferit specific conceptului. Astfel, femeia independentă este reprezentată prin fotografie, un mijloc modern de expresie iar femeia – mamă este reprezentată prin pictură, un mod de expresie clasic.

Pentru prima editie a acestui eveniment, Alexandra Pasca va fi prezenta cu Fashionable Motherhood si Noir Haute Couture, despre care sunteti invitati sa cititi mai jos:

In Fashionable Motherhood, am ales să prezint o serie de picturi reprezentând femei însărcinate, prin asta să exprim valoarea femeii ca mamă (rolul femeii în trecut era să aducă pe lume copii și să îi crească), pentru că pictura este un mod clasic de expresie, fiind cel mai potrivit cu rolul ancestral al mamei. Maternitatea este prezentată ca o alegere plăcută, o stare pozitivă în care femeia se simte împlinită și mândră. Fragilă dar puternică, femeia este cea care însuflețește totul în jurul ei și are puterea să dea, la rândul ei viață, acesta fiind modul ei de a comunica cu lumea exterioară. Formele, hainele și atitudinile diferite sunt o influiență a orașului în care trăiește și a mediului înconjurător. Care sunt granițele dintre femeie și mamă? Iubire, frumusețe, fragilitate, forme, naștere, limite, fertilitate. Toate sunt de genul feminin. Pentru că toate descriu femeia și calitățile ei. Feminitatea, fertilitatea, rafinamentul, simțul estetic, sensibilitatea și felul în care ea își poartă sarcina în timpul celor 9 luni de transformări continue o fac unică și mai frumoasă.

Proiectul se poate vedea la adresa http://fm.alexandrapasca.ro/

In celalalt proiect, Noir Haute Couture, am ales prin fotografie să prezint o serie de 9 lucrări reprezentând femeia modernă, independentă. Corpul în forma sa naturală, nud, este în deplinătatea perfecțiunii lui. Este un suport pentru gândurile care se află în interior, pentru toate trăirile și senzațiile care ies la suprafață pe piele, organul care are cea mai mare suprafață din corp. Pielea este granița dintre exteriorul nostru și interior, puntea de legătură între fizic și spiritual. Când se pot vedea lucrurile mai clar decât atunci când corpul este dezbrăcat de haine, de inhibiții și prejudecăți. Cuvintele alcătuiesc un accesoriu vestimentar, ele se lipesc și înșiruindu-se iau forme de haine pe părțile din corp care sunt mai predispuse spre a lua contact cu exteriorul. Fiecare model are un suflet unic astfel încât trăirile, emoțiile, frământările îi ies la iveală sub altă formă de haină și în altă parte a trupului. Fiecare lucrare conține un model cu un accesoriu vestimentar diferit. Proiectul conține 9 lucrări, 9 fiind cifra magică, multiplicarea puternică a simbolului lui trei care în religia creştină este trinitatea Tatălui, Fiului şi Sfântului Duh.

Proiectul se poate vedea la adresa  http://nhc.alexandrapasca.ro/

Proiectul Alexandrei nu ar fi fost posibil fără ajutorul sponsorilor. Printurile de o calitate excepțională sponsorizate de AME design, iar biletul de avion din partea agentiei de turism BeldiTours.

Urmatoarea editie va fi in luna septembrie 2015, iar de acum inainte, de doua ori pe an vom avea la Londra cei mai reprezentativi artisti si designeri romani care vor promova Romania prin succes si valoare.

Partenerul permanent al evenimentului este revista bilingva Romania in contact dedicata romanilor de succes din lume.

noir haute couture 9 noir haute couture 5 Fashionable motherhood 8

 

7 responses to “londra: art & fashion

Lasă un răspuns

