ce am citit in 2013

A doua provocare pe anul acesta vine tot de la Chinezu.

Prima a fost prea-frumosul interviu, acela de bloggerita. Cea de-acum este Biblioteca bloggerului roman: Spuneţi câte cărţi aţi citit şi daţi şi Top 10 personal al cărţilor citite (dacă nu aţi citit 10, faceţi Top câte aveţi :D)..

In momentul acesta, nici nu stiu daca am citit 10 carti! Ceea ce pot spune cu certitudine, este ca dintre toate, favorita mea a fost Eu, Seinfeld si tumoarea. Cum am supravietuit Apocalipsei scrisa de Adrian Novac.

Cartea este dupa o intamplare reala: tanarul Andrei de 37 de ani a fost diagnosticat cu o tumoare pe creier. Nu este un subiect tocmai placut de citit, dar felul in care Andrei isi spune povestea, cu usoara ironie, cu umor si replici delicioase din Seinfeld, te face sa nu o lasi din mana. Autorul descrie atat de bine starile prin care trece Andrei, incat ai senzatia ca esti si tu parte din poveste. La un moment dat, traiesti atat de intens ceea ce i se intampla, incat iti vine sa te opresti din citit si parca ai vrea sa-l intrebi: tu vorbesti serios?

Dintre cartile pe care le-am citit in 2013 si care mi-au placut foarte mult, doar primul loc e primul loc. Locurile 2-13 se pot pune in orice ordine, pentru ca oricum toate mi-au placut. Sunt diferite si nu pot sa le pun intr-un clasament. Pur si simplu le scriu cum imi vin in minte:

  1. Eu, Seinfeld si tumoarea. Cum am supravietuit Apocalipsei – Adrian Novac
  2. Insemanrile unui nebun – N. Gogol
  3. Maestrul si margareta – Mihail Bulgakov
  4. Roman teatral – Mihail Bulgakov
  5. Intre acte – Radu Beligan
  6. O poveste cu Horatiu – Doina Papp
  7. A Book of Illusions – Paul Auster
  8. Lucrez intr-o casa de nebuni – Martin Wehrle
  9. Soseaua Catelu 42 – Alina Nedelea
  10. Hotel universal – Simona Sora
  11. A Darker Place – Jack Higgins
  12. This is Life – Dan Rhodes
  13. Fictiuni reale – 67 de autori de flash-fiction

In afara de acestea, am recitit cu mare placere:

  1. Eugen Lovinescu – Moartea unui artist
  2.  Alexandru Mirodon – Ziaristii
  3. Paul Everac – Ferestre deschise
  4.  Mihail Sebastian – Jocul de-a vacanta si Steaua fara nume
  5. Petre Salcudeanu – Un bunic si o biata aventura
  6. Jerome K. Jerome – Arta de a nu scrie un roman

Salut cu respect initiativa lui Cristi!

Cred ca fiecare dintre noi ar trebui sa faca lucrul asta si sa incerce sa-si depaseasca propriul record de citit!

eu, seinfeld si tumoarea

 

2 responses to “ce am citit in 2013

Lasă un răspuns

