blogger sustenabil. sau nu

Experimentul pe care m-am hotarat sa-l incerc, cel cu Saptamana bloggerului sustenabil, am inceput sa-l simt. Dupa o saptamana in care am incercat sa nu mai arunc mancare, sa stau mai putin la dus si sa spal vasele mai repede, am si primele rezultate.

Legat de mancare, am ajuns la vorba ardeleanului mananca atat cat iti lipseste! Si cumpara cat crezi ca mananci, as completa eu. De ce? E foarte simplu.

Pentru ca de bunavoie am dorit sa particip la acest experiment, mi-am zis eu singura, in gand, ca ar trebui sa fiu mai atenta la cata mancare cumpar si cata apa consum!

Ce s-a intamplat?

In saptamana care a trecut, am constientizat ca inainte de a intra seara in supermarket pentru cumparaturi,  ar fi bine sa-mi asigur cel putin doua mese, o gustare si un pranz, la birou. Astfel, nu imi mai e pofta de de toate, pe care oricum nu le mananc si dupa un timp le arunc! Acesta este un lucru pe care l-am mai facut de-a lungul timpului, si ca raspuns la intrebarea unei prietene ai nevoie de asta? A functionat o perioada, dupa care am revenit la vechile mele obiceiuri. Saptamana trecuta insa, am aruncat mancare cu mare responsabilitate: tradusa in cifre, este vorba de 30 ron. O adevarata perfomanta, tinand cont de cate imi cumparam si cat aruncam in urma cu doua saptamani.

Cat despre consumul de apa… e jale mare! Cel mai mult, seara, imi  place sa-mi umplu cada, sa-mi pun diverse saruri parfumate si sa citesc. Si nu vorbesc de o seara pe saptamana. In fiecare seara! Nu stiu cati metri cubi de apa consum, dar am zis sa tin cont de sfaturile care au fost oferite de Unilever – pentru un stil de viata sustenabil – in urma finalizarii experimentului care a durat 9 saptamani, in casele a 7 familii cu profile demografice diferite, realizat impreuna cu 360Insights, si anume:

  1.  Faceți dușuri scurte, durata optimă a unui duș este de 4 minute
  1. Învățați modul corect /eficient de a spăla vase și rufe (planificarea unei zile/săptămână pentru spălarea hainelor), dar și de a vă spăla pe dinți (spre exemplu, trebuie să opriți apa în timpul periajului)

La aceasta parte cu consumul de apa lucrez intens. O sa pot sa vorbesc despre un rezultat saptamana viitoare.

Pana atunci, consum moderat – redus.

3 responses to “blogger sustenabil. sau nu

Lasă un răspuns

