mass fashion

Cu gandul la noul articol pe care il pregatesc impreuna si pentru F&B, am considerat de cuviinta ca urmatoarea postare pe blog sa fie despre fashion. Pentru ca inainte de teatru, a fost fashion!

Ma gandisem sa inaugurez noua rubrica orasul si moda, cu impresii si fotografii de la primul eveniment organizat de F&B – Romanian Fashion Trends and Brands – care va avea loc in perioada 25 – 28 septembrie.

Asa cum spuneam si in descrierea noii rubrici, vreau sa impartasesc impresiile legate despre ceea ce se poarta, in orasele pe care le vizitez.

Daca as da o definitie a mass fashion-ului, as zice ca este acea moda care se adreseaza unui numar mare de persoane, oameni obisnuiti, intr-un anumit moment, si care este acceptata o lunga perioada de vreme.

In scurta mea calatorie prin tara, calatorie care a vizat orasele: Miercurea Ciuc, Sovata, Reghin, Tg. Mures si Sighisoara, am remarcat diferente mari in ceea ce priveste stilul vestimntar. Cu precadere al doamnelor. Nu, nu am pretentia ca eu sunt vreo fashionista, insa ceea ce am vazut, m-a intristat.

Sovata – una dintre cele mai frumoase statiuni, renumita pentru beneficiile asupra sanatatii, cu lacuri, hoteluri, pensiuni si restaurante frumoase. Si-atat. In bazarurile intinse de-a lungul strazii principale a statiunii, am avut senzatia ca m-am intors in timp. Cam in perioada cand s-a difuzat si la noi Familia Bundy. In urma cu vreo douazeci de ani. Cel putin. Ca sa va faceti o idee, ganditi-va cam ce fel de haine se aduceau dupa revolutie de la turci & others si o sa intelegeti despre ce vorbesc. Am vrut sa imi cumpar ceva. Ceva, care sa-mi aminteasca de locul acela. N-am avut ce. Toate hainele erau foarte mulate, foarte sclipicioase, scurte, saracacioase, gentile cu strasuri – tiganesti – pantofii fabricati cu un secol in urma, accesoriile – plastice si nu numai. Timpul parca se oprise in loc acolo. Si femeile se imbracau pe masura.

al bundy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(foto facuta pe strada principala din statiunea Sovata)

Deosebite din punct de vedere vestimentar, o adevarata placere sa le vizitezi mai ales din pricina frumusetii locurilor, au fost Reghin, Tg. Mures si Sighisoara. Turistii si-au pus amprenta asupra locurilor. Acest lucru se vedea in vestimentatia de zi cu zi a oamenilor si a magazinelor de haine pe care le-am vizitat. Si nu toate erau magazine de firma. Pe langa acestea, gaseai magazine ale producatorilor locali si  nationali, buticuri cu haine de import, cu haine simple si frumoase.

Un alt oras care m-a impresionat prin traditite si totodata la moda este Tulcea. Dar despre Tulcea, te iubesc!, intr-un alt articol.

Pana atunci, salut initiativa Fashion and Beauty, Business Texin si Exporom, cu sprijinul Ministerului Economiei, pentru inaugurarea primului salon profesionist de moda din Romania.

One response to “mass fashion

Lasă un răspuns

