azi imi imbolnavesc blogul!

Azi am ales sa-mi imbolnavesc blogul si apoi sa-l tratez. Astazi este Ziua Mondiala a lupusului, o boala cu o mie de fete, si am ales sa scriu despre asta!

Lupusul este o boala autoimuna, necontagioasa, imposibil de prevenit si foarte greu de diagnosticat De aceea a fost numita boala cu o mie de fete! Din cauza multitudinii si diversitatii simptomelor. Acestea sunt extrem de variate si astfel profilul pacientilor este diferit.

Cele mai intalnite simptome ale acestei afecţiuni sunt: durerile articulare, febra, starea de oboseala de cele mai multe ori de intensitate extrem de mare, dureri musculare in lipsa efortului fizic, leziuni rosiatice persistente pe zonele fotoexpuse sau ulceratii bucale care nu se vindeca.

Statistic vorbind, in România aproximativ 9.000 de persoane suferă de LES (Lupus Eritematos Sistematic).  93% dintre acestea fiind femei cu varsta medie de 43 de ani. 5 din 10 pacienţi diagnosticati nu isi mai pot continua activitatea profesionala din cauza bolii.

La nivel European sunt diagnosticati 500.000 de pacienti cu lupus, iar la nivel mondial, datele indica 5 milioane de pacienti afectati cu diverse forme ale bolii. Cea mai severa forma de lupus este LES, pentru ca poate afecta orice sistem sau organ al corpului, si se regaseste cam la 70% dintre pacienti.

Cel mai trist este ca desi a crescut rata de supravietuire, 15 – 20% dintre pacientii cu LES mor in interval de 15 ani după diagnosticare!

Am cunoscut in urma cu cativa ani oameni care sufereau de lupus. In prezenta lor ma autoeducam sa nu am nicio reactie nepotrivita. Nepotrivita la modul sa-i compatimesc sau eu stiu mai grav, sa incep sa plang. Le ascultam povestile, iar prin felul meu de a fi (copilaroasa, mereu zambitoare si pozitiva) reuseam sa le ridic moralul si sa fie increzatori! Cu unii am tinut legatura. De unii nu mai stiu nimic! Dar sper ca cei de care nu mai stiu ce mai fac sunt bine. Simt eu in suflet ca asa e! De cate ori imi amintesc de ei imi tresare inima. E un sentiment ciudat, dar simt ca au reusit sa mearga mai departe.

P.S. pe blog il tratez cu un mai multe articole si se vindeca!

2 responses to “azi imi imbolnavesc blogul!

Lasă un răspuns

