inima de boxer

Domnul Constantin Codrescu: actor, 81 de ani. Pardon, 82. A fost omagiat pentru valoarea sa actoriceasca la Premiile Gopo din anul acesta. A jucat in mai mult de 40 de filme si mai mult de 80 de piese de teatru pe marile scene din tara si in piese radiofonice.

Eu am avut ocazia, unica, sa-l vad acum trei ani pe scena Teatrului Nottara, alaturi de Dan Bordeianu in piesa Inima de boxer. Era o piesa montata la Teatrul George Ciprian din Buzau. Nu stiu al cui e textul, dar mesajul transmis mi-a ramas in minte. Am constientizat in acea ora si jumatate niste lucruri care aveau sa imi ghideze pasii mai departe:

–          sa-mi stapanesc sentimentele

–          sa-mi ascult ratiunea

–          sa iubesc libertatea

–          sa nu actionez la suparare

–          sa fiu cumpatata

–          sa-mi aleg sfatuitori intelepti

–          sa viseeeeez la un viitor pasnic

–          sa ma gandesc la urmarile faptelor mele

–          sa primesc ajutor dezinteresat

–          sa dariuesc iubire

Le stiam. Erau undeva in mintea mea. In seara aceea insa, am avut un profesor pe masura: Leo cel Rosu, un fost boxer caruia i-a dat remarcabil replicile, Dan Bordeianu. Toate conversatiile celor doi se desfasurau intr-un azil de batrani. Piesa se vrea o punte care sa conduca sala la meditatie. Generatiile isi pot imparti experientele cu aceasta ocazie si pot comunica mai bine ca niciodata declara Constantin Codrescu.

inima-de-boxer-i7339

Lasă un răspuns

