mesajul copilului

Salut!

Ma cheama George. Sau Teodor. Sau Ion. Sau Maria, Elena, Andreea, Violeta, Tudor sau in altfel. Port numele pe care mi l-au ales parintii mei.

Sunt un copil si vreau sa iti vorbesc.

Despre ce vreau sa-ti  vorbesc?  Despre dorinta mea de a ma face mare. Am auzit de multe ori cuvantul Om Mare. Nu stiu cum e sa fii mare. Dar cred ca oamenii mari nu sunt batuti de alti oameni mari.

Eu nu am nicio vina ca m-am nascut. Dar voi, parintii mei, trebuie sa ma ajutati sa cresc. Nu vreau sa ma bateti, sa ma umilti sau sa ma jigniti. Ori sa ma dati la o parte din diverse motive, sociale sau etnice. Ranile pe care mi le provocati se vindeca dupa un timp. Dar sufletul nu se vindeca niciodata. Raman dureri si cicatrice care nu se vor disparea. Si imaginile violente intiparite in mintea mea vor aparea peste ani si ani si cne stie? Poate voi face si eu la fel ca voi. Pentru ca violenta naste violenta!

De aceea vreau sa imi priviti ochii inlacrimati si sa-mi promiteti ca o sa ma cresteti cu vorbe frumoase. Sa-mi dati educatia pe care o merit, chiar daca sunt rau cateodata. Asa sunt copiii. Acest lucru nu inseamna ca pot fi educat doar cu forta. Eu va iubesc si va respect. Renuntati la indiferenta si acceptati ca nu violenta imi da educatie!

Nu ma pedepsiti! Nici fizic si nici emotional. O vorba buna face intotdeauna mai mult decat o palma sau o jignire. Eu va iubesc. Iubiti-ma si voi!

Acesta este unul dintre miile de mesaje pe care copiii abuzati ar putea sa il rosteasca.

Organizatia care militeaza pentru drepturile copilului si protectia copilului, Salvati Copiii, a lansat marti, 19 martie campania Copiii fara etichete – o campanie pentru combaterea violentei impotriva copiilor. Este o campanie pentru constientizare si schimbare sociala pentru combaterea violentei.

Mesajul cheie pe care il transmite aceasta  este ‘ii ajutam pe copiii nostri sa devina Oamnei Mari, daca ii crestem fara etichetele educationale traditionale: bataie, umilinta, jigniri, stigma pe criteria sociale sau etnice’. Mai multe informatii despre rolul acestei campanii, gasiti aici.

Copiii bătuţi sau umiliţi vor bate şi vor umili, în relaţia cu ceilalţi copii, cu părinţii, cu profesorii, precum şi în relaţiile lor de maturitate, iar abuzurile din copilărie sunt adesea surse pentru eşecuri personale în viaţa de adult. Tocmai de aceea este important pentru societatea românească să facă o schimbare de paradigmă în procesul educaţional şi să înlocuiască violenţa cu vorba bună, modelele comportamentale, comunicarea, empatia, valorile – adică parentingul pozitiv. (Gabriela Alexandrescu, Presedinte Executiv Salvati Copiii Romania).

3 responses to “mesajul copilului

Lasă un răspuns

