scoica

Rochia albă era murdară de nisip. Găsisem în pustietatea frumoasă a Deltei o bucată fină de nisip. Eram lungită pe malul Dunării într-o zi de vară, cu mâna dreaptă în apă. Era o senzaţie plăcută. Mă jucam cu mîna în apă când am atins ceva. Tresar. Mă uit să văd ce este. Văd o scoică neagră plutind. Sidefată. Sau poate doar eu o vedeam aşa. O priveam cu ochii sufletului meu uimit şi fermecat şi eram cuprinsă de dorinţa aprigă de a o atinge. Nu văzusem niciodată o scoică atât de aproape. Mă ridic uşor să nu o sperii, întind mâna să o iau şi…mă trezesc!

Îmi trebuiesc câteva secunde să mă dezmeticesc. Îmi dau seama că visasem. Adormisem la malul apei pe o fâşie de nisip fascinantă prin simplitatea ei. Purtam o rochie albă ca spuma mării.  Venisem desculţă. Atingerea pământului era aproape tandră şi fierbinte. Îmi plăcea să-i simt înţepăturile în talpa mea fină. Înotasem şi mă lungisem să mă odihnesc. Eram de trei zile în Deltă şi mă simţeam bine. Dar parcă îmi lipsea ceva! Mă ridic şi mă uit în jurul meu. Nu e nimeni acolo. E cald. În acea zi de vară, soarele îşi trimisese câteva raze către mine. M-am întors spre el şi i-am zâmbit. Razele lui se jucau cu valurile. Mă aşez pe mal cu picioarele în apă şi încep să scriu cu degetul pe nisip: vis, mare, apă. Valurile micuţe ştergeau ce scriam. Apoi desenez un soare. Mi-e cald. Mă ridic. Vreau să intru în apă. Îmi ridic rochia. Nu ştiu de ce, oricum aveam să o ud. Intru cu paşi mici şi cu teamă parcă să nu o strivesc. Am poftă să înot. Mă dezbrac. Nu e nimeni acolo. Înot până ajung aproape de ţărm şi o arunc pe nisipul umed. Apoi, mă arunc şi eu în apă. Îmi plăcea cum o simţeam pe pielea mea. Înot până obosesc. Mă las pe spate. Mă odihnesc. Stau aşa minute în şir. Nu ştiu câte. Eram acolo într-un echilibru perfect. O şalupă trece în viteză şi-mi strică echilibrul. Mă duc la fund, apa mă acoperă. Nu e foarte adâncă. Stau acolo câteva secunde apoi ies la suprafaţă. Mă mai scufund o dată. Îmi plăcea! Îmi fac curaj şi mă întorc la mal. Mă întind pe nisipul umed, cu mâna dreaptă în apă. Apa se lovea de corpul meu şi aveam senzaţia că îmi masa uşor pielea fină. Mă întorc pe o parte şi pe alta. E linişte. Privesc cerul. E albastru. Dintr-o dată, nori cenuşii s-au adunat deasupra mea. Nu mai vedeam soarele. Acesta începuse să se joace de-a v-aţi ascunselea cu ei. Pe malul celălalt era furtună. Urma să fie şi aici. Ploua torenţial şi era întuneric. Unii sunt speriaţi de furtună. Pe mine însă mă fascina! Obosită, închid ochii. Adorm pe muzica făcută de valuri. Nu ştiu pentru cât timp. Mă trezesc brusc din cauza unui zgomot de motor. Sau al unui tunet. Nu-mi dau seama. Sunt puţin ameţită. Mă ridic şi mă îmbrac. Îl văd pe iubitul meu apropiindu-se. Opreşte motorul şi vine spre mine. Ajuns în faţa mea, se opreşte şi se uită în ochii mei. Brusc îşi mută privirea peste umărul meu stâng către malul apei. Încerc să-i urmăresc şirul gândurilor. Nu reuşesc. Trece de mine, se apleacă şi ia cu mâna dreaptă ceva. Apoi se întoarce. Cu mâna stângă îmi dă parul din ochi. ‘Iubito, zice în timp ce deschide palma, asta e pentru tine!’ Mă lasă să văd ce a luat. Era o scoică neagră. Sidefată. Sau poate doar eu o vedeam aşa. O priveam cu ochii sufletului meu uimit şi fermecat şi eram cuprinsă de dorinţă aprigă de a o atinge. Și de a o elibera. O ating uşor. Cu teamă! Să nu-i iau sideful. O iau în palmă, mă aplec şi îi dau drumul în apă. Mă ridic şi mă apropii de el. ‘Sunt impresionată!’, îi şoptesc. Deşi nu se vedea, în aer se simţea un zâmbet fin. ‘Iar eu sunt îndrăgostit!’ îmi răspunde. Îl privesc fără să rostesc nici un cuvânt. Fac câţiva paşi cu spatele. Mă îndepărtez uşor, îi întind mâna dreaptă şi îi zic ‘hai!’.

Lasă un răspuns

