eminescu versus eminem

Astazi, de ziua lui Eminescu am revazut unul dintre cele mai dragi filme mie.

Eminescu versus Eminem.

Il stiu de opt ani. Anul trecut, chiar am fost la o proiectie in fostul Green Hours unde am retrait momente foarte frumoase. Aproape la fel de frumoase ca atunci cand l-am descoperit. Spun aproape,  pentru ca intre timp am mai crescut si il iubesc si mai mult.

Am regasit acolo actori, la inceputurile lor, pe care acum ii vad in presa sau tv. Au crescut si ei. Atunci erau mici. Dar erau minunati. M-a impresionat si atunci stilul lui Florin Piersic Jr.  si acum. Acum m-am obisnuit. Piersic Jr. vorbeste intotdeauna despre lucruri simple. Si are puterea ca pe cele mai simple sa le si puna in valoare. Impreuna cu Dorina Chiriac, Piersic Jr. a realizat cel de-al doilea lor lungmetraj.

De la opt ani de la aparitie, Eminescu versus Eminem este nou. Pentru ca poate fi in orice moment: arta versus kitch, contemporan versus clasic, valoare versus non-valoare si multe altele. Multe altele care ne definesc pe noi in zilele acestea si ne-au definit intotdeauna.

In esenta, filmul este o comedie. Si ce ar putea fi mai placut intr-o comedie decat sa auzi recitandu-se versuri din Eminescu?

Va las a va convingeti, ascultand aici:

Lasă un răspuns

