un om senzational

Un om senzational este tanarul regizor Marcel Top. Am descoperit ceea ce am scris eu pe 28 mai, 2011 despre el.

Nimic nu s-a schimbat. A ramas acelasi om senzational. Si va ramane in continuare. Ceva totusi s-a schimbat: revista despre care vorbeam in articol nu a mai aparut, insa interviul realizat atunci a aparut zilele trecute pe Hotnews.

Actorii sunt copiii paradisului. Isi sacrifica viata personala si o daruiesc celorlalti asa vorbeste Marcel Top despre actori in general si despre viata din spatele scenei.

În ultimul timp, mai mult de un an şi ceva, am cunoscut oameni extraordinari, care prin felul lor de-a fi, mi-au schimbat un pic viziunea despre lume.

Nu sunt foarte mulţi, dar sunt esenţiali: regizori şi scriitori, actori,  jurnalişti, fotografi şi nu în ultimul rând,  prietenii mei.

 Pe Marcel Ţop, l-am întâlnit prima dată în Cafeneaua Nottara. Şi nu demult. Puţin înainte de 1 martie. Mi s-a părut un om ok. Auzisem de el, însă nu ştiam prea multe despre ceea ce făcuse. Ştiam că este regizor, că are o piesă care se juca deja la Nottara şi că mai urmează încă una. Şi-atât. Am ajuns acasă şi evident am dat un search pe Google. Ce am citit, m-a impresionat: în afară de faptul că a semnat regia pentru piese reprezentative de teatru, jucate atât pe scena underground din România cât şi pe scena clasică, cu o distribuţie impresionantă că este şi actor, că a plecat din Baia Mare şi a fost descoperit de Marcel Iureş, ceea ce m-a surprins şi mai mult a fost că are aceeaşi vârstă ca şi mine. „E mic, mi-am zis, dar mare”. Mi-ar fi plăcut sa ştiu mai multe despre el: cum a început, cu cine îi place să lucreze, ce îl atrage mai mult: teatrul clasic sau cel independent, ce mai vrea să pună în scenă, etc… Şi am avut ocazia să primesc aceste răspunsuri, într-o seară, în cafenea, înainte de „Cabinierul”.

A fost o discuţie prietenească – i-a fost luat un interviu de o prietenă a mea –  pentru revista ce urmează să o scoatem pentru Teatrul Nottara. Mi-a făcut plăcere să-l ascult. A vorbit atât de sincer despre începuturile lui, despre studenţia lui, despre puterea lui de a se reinventa şi despre Teatrul Nottara, evident.

Sunt foarte multe de spus, dar nu pot să scriu mai multe. Ar însemna să fac eu public interviul aici şi nu asta este rostul a ceea ce am scris. Eu asta am simţit că trebuie să scriu şi asta am şi făcut.

 Pe voi, vă invit să veniţi la Teatrul Nottara unde veţi primi revista și veţi găsi interviul cu Marcel Ţop. Unii dintre voi îl cunoaşteţi personal, alţii veţi căuta pe Google să vedeţi cine este.

Eu pot să vă mai spun doar atât: este un om senzaţional!

 Revista despre care vorbeam, se va numi: ”Un teatru PE bulevard”- Nottara

 P.S. în curând la Nottara…

3 responses to “un om senzational

  • Cristina Dumitras

    Foarte frumos scrii.Imi plac si review rile tale facute filmelor, spectacolelor e.t.c.De abia astept revista de la Nottara (ma abonez:)).Am o intrebare: sunt foarte curioasa cand se vor termina reparatiile la Nottara studio?Abia astept sa revad „Aniversarea”, dar si „Cabinierul”.Am vazut „Roman teatral”, mi-a placut.Dar parca ma simteam mai bine in intimitatea salii G Constantin.Am citit inteviul cu Marcel pe H.N, F. reusit, direct, pe bune, sincer.In general, multora le place sa pozeze in ceea ce nu sunt.L-am recunoscut pe Marcel Top, asa cum e si in spectacolele lui.Un regizor care iubeste actorii, teatrul, oameni.Generos, lucru rar in ziua de azi.

    • georgiana ene

      multumesc pentru cuvintele frumoase.
      o sa ma interesez cand va fi gata sala mica. si mie mi-e foarte dor de ‘aniversarea’ si de toate piesele frumoase pe care le-am vazut acolo.
      si marcel este un om deosebit. eu astept sa vad ‘hamlet’ pe care-l pregateste acum.

  • georgiana ene

    vineri, 24 mai, se joaca ‘aniversarea’ 🙂

Lasă un răspuns

