frumusetea copilariei

Frumusetea si puritatea copilariei m-au urmarit toata viata. Imi amintesc cu emotie si bucurie vacantele de la bunici sau concediile facute impreuna cu parintii mei in tara. Nimic nu era mai frumos decat sa iti petreci vacanta la tara, in natura, sa te cateri in copaci, sa furi cirese, piersici, caise sau mere si sa faci baie in raul care trecea prin sat.

Am crescut desculta, manacand salata verde, rosii, castraveti si ridichi direct din gradina sau band laptele de la ugerul vacii. Uneori, mai simt mirosul de fan proaspat cosit, al fragilor din gradina sau al merelor coapte.

Odata cu trecerea anilor, am crescut si odata cu varsta au crescut si grijile. Job-ul, casa, masina, mancarea fac parte din viata de zi cu zi. In fiecare zi suntem obligati sa facem alegeri si ne straduim sa fie cat mai corecte. Si cat mai sanatoase!

Presa de astazi este plina de articole despre un trai sanatos. In fiecare zi se nasc nutritionisti, peste noapte apar tot felul de diete de slabit, de tonifiat, de ingrasat, sau se recomanda tot felul de salate, fructe, seminte si sucuri dar tot mai mult ne indepartam de esential. Suntem romani. Avem produsele noastre. De ce sa nu le promovam?

Mi-a placut standul produselor romanesti pe care l-am gasit in Real atunci cand mi-am facut cumparaturile. Din curiozitate, am citit comunicatul de presa pe care l-au dat. As veni cu o completare la produceti romaneste, vindem romaneste! Consumam romaneste! Aceasta ar fi o modalitate de a arata ca ne pasa si ca-i sustinem. Consumand produsele noastre, incurajam producatorii. Fie micii producatori, fie marii producatori. Incurajam distribuitorii. Si poate incet incet o va face din ce in ce mai multa lume. Si nu am mai fi dependenti de importuri. Am valorifica bunatatile noastre. Consum mare, cerere mare! Si acesta ar putea fi un nou inceput!

Mi-a placut sentimentul pe care l-am avut atunci cand mi-am facut cumparaturile. Parca am gustat putin din copilaria de mult apusa. Dar ea nu e apusa. Ea exista in fiecare dintre noi. Trebuie doar redescoperita. Gasisem ceva nou in Real si totusi vechi: fericirea de a fi roman! Dar nu doar aceasta este frumusetea cumparaturilor facute in Real. Adevarata frumusete era ca pe langa faptul ca am avut de unde alege produse romanesti, am avut puterea sa ma reintorc la copilaria mea pura, de-odinioara. Si pot sa fac lucrul acesta oricand doresc.

Nostalgie la superBlog 2012.

Lasă un răspuns

