o zi fara internet

Suntem toti intr-un mic punct albastru, numit Pamant, cu toatea istoria noastra, toate problemele noastre, cu toata tehnologia, arta si resursele noastre. Suntem in 2012, intr-o lume invadata de internet, sisteme de operare, retele de socializare, milioane de softuri si aplicatii, conectati aproape non-stop la acestea.

Cine as fi daca intr-o fractiune de secunda ar disparea totul? As fi tot eu? As fi alta? Cum as mai lucra? Ce as face cu laptopul meu performant pe care chiar il iubesc?

Exercitiul acesta de a sta fara internet & others, l-am numit ‘o zi fara internet’ si l-am facut in aceasta vara, in delta pe un santier arheologic, intr-un sat izolat. M-am bucurat de cateva zile de soare, de descoperirile la care am fost martora in acele zile, de apa limpede a Dunarii, plaja si de pescuit. Viata de-acolo era desprinsa parca de realitate. Oameni frumosi si simpli care nu stiau ce-i acela Facebook sau Twitter, iar daca le spuneai de un laptop performant dadeau din cap in semn de aprobare, dar te priveau usor neincrezatori ‘despre ce vorbesti tu acolo?’  Unii dintre ei nu au nici macar televizor. Sunt  total rupti de realitate. Unii insa sunt moderni, au job-uri in orasele din apropiere si vin acolo doar sa se relaxeze.

Am vrut sa fiu si eu pentru cateva zile din cei ‘unii care nu au televizor’. Nici macar radio nu aveam. Nu mai zic de presa. Dar oricum eram in ziua declarata ‘o zi fara internet’ deci era imposbil sa-l ascult, respectiv sa citesc. Pentru ca nu exista softuri si aplicatii. Nu exista tehnologie. M-am intors in timp, la o perioada de mult apusa, la cea pe care o descoperau arheologii aceia pe santier. Am rezistat trei zile. Nu pot sa spun ca nu mi-au placut. Au fost odihnitoare. Foarte bune pentru minte si suflet. Dar nici nu puteam sa rezist mai mult.

Dupa aceste trei zile, m-am intors la laptopul meu, caruia m-am hotarat sa-i cumpar un procesor Intel nou si un HDD 500GB sa pot sa pun acolo amintirile traite in vacante si sa pot sa scriu despre ele.

In timp ce ma intorceam spre casa am auzit un anunt la radio despre un magazin online care are oferte speciale. M-am bucurat. Eram din nou conectata la lume. Mi-am dat seama ca fragilitatea acestui mic punct albastru, numit Pamant,  trebuie cu orice pret ingrijita si aparata.

Tehnologie la suprBlog 2012

Lasă un răspuns

