memories

Oare care este cel mai bun mod de a-ti pastra amintirile? Creierul nostru? Si el, dar la un moment dat se vor aduna atat de multe, incat oricat ai incerca sa le pui in sertarase, le vei uita. Sa le scrii poate, ar fi o varianta. Si foarte buna chiar. Dar ce faci atunci cand esti in valurile marii si vrei sa surprinzi momentul? Il scrii  pe nisip? Nu ai cum. Valurile vor sterge imediat ceea ce ai scris. Mai bine scrii momentul intr-o fotografie. Intr-o fotografie care sa dureze toata viata!

Imi amintesc cu mare drag de vremurile copilariei. Mergeam impreuna cu parintii in concedii la mare sau la munte sau la tara la bunici. Pe vremea aceea aveam un aparat de fotografiat. Unul simplu, cu film. Era un Smena. Initial fara blitz. Cu timpul ne-am luat unul cu blitz, moment in care mie mi-a revenit Smena cel vechi. Am amintiri frumoase cu el. Mai intai pentru ca nu stiam cum sa-i pun filmul, apoi nu stiam ca trebuie scos doar la intuneric – asa am voalat o multime de filme pana mi-a explicat cineva cum sta treaba. Apoi uitam sa duc filmul la developat. Il piteam pe undeva prin casa, il descoperea cineva (mama sau tata) si doar dupa aceea ajungea la un studio foto sa fie developat si scoase pozele. Copil fiind si traind totusi niste vremuri destul de grele, in imaginatia mea creativa, existau deja, cumva, inchipuite, aparatele foto de acum. Bine, poate nu chiar cum sunt acum, dar imi imaginam ca peste niste ani voi avea si eu unul, asa cum vazusem in filme. In filmele acelea pe care le vedeam la bulgari.

Anii au trecut, a venit revolutia si am inceput sa avem acces la informatii. Aparusera telefonale mobile si aparatele foto performante. Apoi au aparut telefonale mobile cu camera, cand mi-am zis ‘gata! Unul din asta imi trebuie si mie’. La primul telefon mobil cu camera, un Nokia, am fost destul de dezamagita. Nu scotea pozele asa cum ma asteptam. ‘OK, am zis. O sa-mi iau unul mai performant’. Timpul a trecut si ne-am modernizat. IPhone, Blackberry, HTC sunt doar cateva exemple. Mi-am luat unul din acesta. Ma ajuta ce-i drept sa fac si poze, dar mai intai i-am vazut utilitatea si apoi performanta la nivel de fotografii. Este ok. Dar am invatat sa fac diferenta. Un telefon mobil ramane un telefon mobil, indiferent de cati megapixeli are camera. Iar  un aparat foto este un aparat foto. Atat  stie sa faca si asta face. Nu voi mai incerca nicidoata sa le atribui alte caltitati. Raman doar la cele pentru care au fost ele facute.

Memories from superBlog 2012.

2 responses to “memories

Lasă un răspuns

