my time

Echilibrul este conform dictionarului explicativ al limbii romane o stare de liniste, armonie si de stabilitate launtrica.

Astfel, zi de zi, fiecare dintre noi incearca sa gaseasca aceast echilibru. Nu-i tocmai usor. E dificil as spune.  Intotdeauna vor exista tentatii si nu vei sti ce sa alegi. Sa faci alegeri este greu. In general este greu! Sa faci alegeri bune este si mai greu.

In ceea ce ma priveste, de mica am fost obisnuita cu responsabilitatile. Am facut sport din clasa a doua pana la facultate si acest lucru s-a vazut ulterior. Nu doar in felul in care arat, fizic vorbind, ci mental. Sportivii sunt obisnuiti cu antrenamente, sunt disciplinati, stiu sa se controleze si practica aceste lucruri si in viata de zi cu zi. Timpul in care am practicat sport, mai intai atletism, apoi baschet era timpul meu liber, dupa orele de scoala. Intotdeauna aveam grija sa imi dozez fortele, astfel incat, dupa terminarea programului sa pot sa merg si la antrenamente. E-adevarat ca eram copil si nu aveam griji, responsabilitati prea mari, insa facand lucrul acesta cu regularitate, m-am obisnuit asa.

Timpul a trecuta si acum, iata-ma! Am un job frumos, un program bun si o activitate extra-job, pe care cei din jurul meu si cu mine o gasim cel putin interesanta: mersul la teatru. Cu regularitate! Si-apoi scrisul despre teatru. Din pasiune! Credeti-ma nu este chiar usor dupa opt ore de stat intr-un birou, facandu-mi job-ul cum trebuie, sa merg si sa ma concentrez si la piesa de teatru. Desi, multi ar spune ‘hm, e doar o piesa de teatru. Mergi sa te relaxezi’. Ei bine, nu-i chiar asa. Mersul la teatru naste alte pasiuni. Pasiunea pentru citit. De exemplu: vezi o piesa, iti place textul. Mergi acasa, cauti autorul si apoi incepi sa cauti altceva scris de el. Si vei vrea sa citesti si altele scrise de el, doar ti-a placut! Si asa se intampla de fiecare data. La fel si cu regizorii: vezi si alte piese, cauti autorul, citesti si altele si tot asa. Cu actorii e mai usor, ei sunt mai mediatizati si nu trebuie sa-i cauti atat de mult. Dar de mers sa-i vezi tot mergi.

Cum ai putea sa faci toate lucrurile astea daca nu stii sa-ti organizezi timpul? La serviciu, de exemplu. Trebuie sa stii sa prioritizezi task-urile pe care le ai, fara insa a le neglija pe celelalte. Si mai este ceva: sa te incadrezi in cele opt ore alocate statului acolo. E-adevarat, mai sunt si exceptii. Sunt exceptiile care confirma regula ‘nu sunt de acord cu statul peste program’. In afara de un bun ‘time management’ trebuie sa stii sa delegi oameni. Sa-i responsabilizezi si sa-i motivezi. Si-atunci vei scapa de anumite lucruri mai putin importante si te vei concentra pe ceea ce necesita intreaga ta atentie.

Sa-ti gasesti echilibrul este important, dar si motivant. Pentru ca oamenii au dorinte si asteptari diferite si echilibrul difera. Cazul meu este unul fericit: am un job frumos care necesita din cand in cand si putina creatitivitate (sau mai multa) iar mersul la teatru si scrisul ma ajuta sa-mi dezvolt aceasta latura. Apoi cititul. Spuneam mai sus ca ajung acasa si caut autori, caut scrieri de-ale lor, le citesc, le recomand si altora si tot asa. Ce mai lipseste? Iubirea. Exista si ea. Apoi sentimentele. Am sentimente frumoase pentru oameni frumosi, pentru lucruri frumoase, pentru job-ul meu si pentru pasiunea mea. Si sunt convinsa ca sentimentele si iubirea imi ofera un echilibru fantastic.

 

4 responses to “my time

  • sebastianmihail

    „Mersul la teatru naste alte pasiuni. Pasiunea pentru citit. De exemplu: vezi o piesa, iti place textul. Mergi acasa, cauti autorul si apoi incepi sa cauti altceva scris de el. Si vei vrea sa citesti si altele scrise de el, doar ti-a placut!”

    Total de acord! Sau citeşti textul înainte şi compari ce joc al personajelor ai avut tu în minte cu ceea ce vezi pe scenă 😀

    (eu n-am mai reuşit să ajung la teatru de multă vreme)

Lasă un răspuns

