jocul

Emotii foarte mari inainte de premiera ultimului film a lui Jude Law si Nicole Kidman, filmat in mare parte in Romania. Aceasta coincide si cu deschiderea unui nou cinematograf in Bucuresti, urmata de o receptie. Mai fusesem la premiere oficiale, ale filmelor romanesti insa, iar  aceasta avea o semnificatie aparte, numita Jude Law care imi place la nebunie.

Prietenul meu, fotograf profesionist, a fost invitat sa participle la eveniment si astfel am ajuns si eu pe lista de invitati. Eram bucuroasa.  Imi doream sa merg si daca nu era el ar fi trebuit sa sun jumatate din presa romaneasca, doar-doar oi gasi pe cineva sa ma treaca pe lista. Imi si imaginam cum o sa fie. De regula, la premierele romanesti sunt etalate toalete, incaltari si posete de firme renumite. De-asta imi si place sa merg la evenimente de genul acesta. Mai admiri o rochie, un pantof, o geanta, mai mirosi un parfum fin. Important este sa fii acolo.

Prietenul meu, EM si cu mine trebuia sa ajungem cu o ora mai devreme de ora trecuta pe invitatie. Adica el trebuia, evident ca si eu.

–          Haide zana, te-ai hotarat in ce te imbraci? Nu ai prea mult timp la dispozitie! imi striga EM de pe canapeaua din living.

–          Da. M-am hotarat. Rochie, pantofi si geanta. E bine? ii raspund eu razand.

–          Rosie sau roz? ma intreaba EM. Stii ca cea rosie te face sa arati irezistibil. Daca nu ai fi prietena mea, as incerca sa te agat cumva.

–          Rosie, zanule. Sa fiu irezistibila. Imi mai trebuie doar un parfum si gata.

–          Esti tu gata-gata? Cu machiaj, par, pantofi? Hm, ma uimesti.

–          Da, sunt. Cu parfumul e mai greu astazi. Nu stiu ce sa port.

–          Ai un french-look adorabil. Ai incercat noul VIP Play?

–          Play, zanule? O sa facem jocul nostru in seara asta, de acord?

–          And play, zana!

Adevarul era ca in rochia rosie pe care o alesesem, cu tunsoarea mea frantuzeasca, cu corpul frumos pe care il aveam si cu chipul meu frumos, cu greu treceam neobservata. Facusem zece ani de modeling si stiam cum sa ma pun in valoare, prin mers, gesturi sau atitudine. Eram la fel de gratioasa si intr-o pereche de pantofi cu tocuri inalte si intr-o pereche de tenisi. Iar parfumul, parfumul era pur simplu se-du-ca-tor!

Am ajuns la locul evenimentului la timp, exact cum trebuia. Dupa ce i-am pozat iubitului meu pe covorul rosu, l-am sarutat usor, i-am soptit ‘ne mai vedem noi in seara asta’ si am disparut. Invitatii au inceput sa curga si odata cu ei sampania si voia buna.

A urmat filmul. Apoi toata lumea s-a retras in sala special amenajata pentru inca un pahar cu vin sau cupa cu sampanie. Iubitul meu facea poze invitatilor, dar cu un ochi ma admira si pe mine.

A trecut ceva timp si m-am dus spre el, soptindu-i: ‘sunteti singur in seara aceasta, domnule?’ El a intrat in jocul meu (acesta este jocul pe care il facem la toate petrecerile) si mi-a raspuns soptit: ‘da, cam singur. Iubita mea m-a abandonat. Pentru Jude Law.’ Apoi se intoarce zambind si ma ia in brate:

–          Apropos, zana, uite ti-a venit iubitul. De ce nu incerci jocul asta cu el. Haideee! Trebuie sa fie interesant de jucat cu cineva care nu-l cunoaste.

–          Bine, pisi! Cum spui tu! si il sarut usor pe buze si ma gandesc cum sa-i atarg atentia lui Jude Law, inconjurat evident de o multime de fete.

Mai zambesc fin unor actori de-ai nostri, pe care ii stiam de la diverse evenimente, mai admir o rochie, apoi o coafura, iau doua cupe cu sampanie de la un chelner de pe tava si ma indrept elegant catre Jude Law. Astept sa termine de vorbit cu una dintre fetele care il inconjurau si asteptam un moment cand dorea o noua bautura, ca sa-i pot oferi eu o cupa cu sampanie. Momentul nu se lasa asteptat, tocmai vrea sa faca semn unui chelner sa-i aduca sampanie, cand apar in fata lui si i-o ofer pe cea pe care o aveam mana dreapta.

–          Sampania este servita, domnule! ii spun intr-o engleza cu un accent frantuzesc perfect. Il privesc fix, fac ochii mici mici si ii zambesc fin.

–          O, da! zice el, un pic uimit de aparitia mea. Sunteti frantuzoaica?

–          Da. Raspund eu in franceza, apoi continuu in engleza, cu acelasi accent frantuzesc: mi-a placut acest ultim film. Faceti un rol foarte bun. Si brusc ma opresc, urmarindu-i reactiile.

–          Scuzati-ma, imi spune el in engleza cu un accent fermecator, sunteti o tanara actrita frantuzoaica? De teatru?  De film?

Dintr-o data in jurul nostru se face liniste. Reusisem sa atrag atentia asupra mea. A tuturor, nu numai a lui Law.

EM prinde momentul si se apropie sa faca niste poze, sa-i scoata pe cei prezenti din starea de uimire.  Ne face o poza la gramada, se apropie si mai mult, de mine de data asta, si-mi sopteste: ‘acum sa te vad pisi’.

Trec doar cateva secunde de cand se indeparteaza EM de mine. Gandeam gandeam gandeam! Cum sa fac, ce sa fac? Vad un chelner, las repede paharul pe tava, ii fac vant apoi sa dispara de langa noi, ma apropii de Law si-i spun simplu ca as mai vrea o cupa cu sampanie, ca e randul lui sa faca pe chelnerul pentru mine. In toata aceasta mini-conversatie, am grija sa-l ating din greseala. Il prind fin de cot si continuu:

–          Oh, scuzati-ma, eu sunt Emma. M-ati intimidat putin si am uitat de maniere. Ii trantesc intr-o franceza perfecta si imi dau seama ca a inteles doar cum ma cheama. Ii traduc tot ce am spus, pastrandu-mi acelasi accent frantuzesc.

–          Eu sunt….si zambeste. Isi da seama ca nu are rost sa continue.

Imi prinde mana dreapta, ca si cum ar fi vrut sa mi-o sarute, dar dupa ce o apropie de gura, pana sa faca acest gest, ramane nemiscat. Imi miroase incheietura mainii, acum face el ochii mici mici, imi saruta incheitura si spune:

–          Purtati un parfum a-do-ra-bil! Vi se potriveste intrutotul.  Ma infioara, ma ameteste intr-un mod foarte placut. Ce este?

–         VIP. Playboy VIP.

Imi retrag usor mana, il apuc de brat pe Law si continuu: ‘sa ne gasim un loc si doua cupe cu sampanie si sa ne bucuram impreuna de noul meu parfum’.

E randul lui sa-si retraga mana, ma ia usor de mijloc, ma conduce prin multimea de oameni si sopteste: ‘lady, please!’

Press to Play superBlog 2012.

4 responses to “jocul

Lasă un răspuns

