gust fin

Imi amintesc cu mare placere de perioada copilariei in care mergeam la tara, la bunici. Eram acolo cu toti verisorii si verisoarele mele, ne jucam de dimineata pana seara si mergem cu vacile la pasune. Eram niste copii fericiti. Si sanatosi. Alimentatia noastra era preponderenta din alimente facute de bunici, si era bogata in  specialitati din branza.

Odata cu trecerea timpului, ne-am facut mari dar fiecare din noi purta in suflet nostalgia vremurilor de alta data. Ne-am reintalnit. Dupa douazeci de ani. Cum toti aveam o pasiune pentru branza, discutiile noastre s-au invartit in jurul acestui cuvant, delicios de altfel si iata ce a iesit:

–          Salut! Am zis. Nu aduce ziua, ce aduce branza!

–          Salut! Mi-a zambit unul dintre veri. Branza din fire, nu are lecuire.

–          Asa-i, am zis zambind. Branza care nu se vede se uita!

–          Serios? Imi zice el. Branza scuza mijloacele. Si in acel moment m-a luat de mana. Hai sa-ti arat: bunul gospodar isi face iarna branza si vara tot branza.

–          Ce faci? Il intreb. Cu ce te ocupi?

Nu mi-a raspuns. ‘Si branza e un raspuns’, am zis in gand. Deh, branza din fire nu are lecuire, zic cu voce tare.

–          Branza nu aude, dar le potriveste, zice razand. Potriveste gusturile.

–          Aaa, lucrezi  in domeniu?

–          Da. Branza cel mai bun bucatar!

–          OK, am zis. Nu mai terminam cu jocul asta de cuvinte. E bine ca nu numai eu am pastrat in suflet gustul branzei de odinioara. Si ma bucur ca am reusit sa o descopar la Delaco.

–          Si tu? Ma intreaba varul meu, facand ochii mari. Dar eu acolo lucrez. Mare fan branza cum sunt, nu puteam sa-mi gasesc alt job. Asta e!

Alea jacta est! Pardon, branza a fost aruncata pentru SuperBlog 2012.

2 responses to “gust fin

Lasă un răspuns

