natural born beauty

Sunt un om frumos.  Asa mi s-a spus. Si atunci mi-am dat seama ca cineva, un om necunoscut, a reusit sa vada lucrul asta fara sa ma fi vazut vreodata. L-a vazut pur si simplu, in urma unei conversatii despre talent si apreciere.

Adica eu i-am recunoscut lui faptul ca are un talent deosebit in a aprecia oamenii la valoare lor, fara macar sa-i cunoasca. Si sa recunoastem, este un talent, intr-adevar.

Nu, nu e o gluma. Este un adevar. Sa-ti dai seama de adevarata valoare a unui om este o raritate si sunt din ce in ce mai putini cei care pot sa faca lucrul asta.

Recunosc, sunt si o fata frumoasa. Nu va ganditi, vreo frumusete sa dai pe spate. Normala. Si imi place de mine. Asta nu inseamna ca sunt narcisista. Imi place sa ma vad dimineata in oglinda cand ma trezesc. E funny.  Mai vad un rid. Doua.  Fine, dar sunt acolo. Un fir de par alb (asta inseamna ca trebuie sa-mi vopsesc parul), cearcane- cateodata – deh, berile din centrul vechi au si ele un cuvant de spus. La fel si tigarile. Dar e ok.

Oare de ce oamenilor le e frica sa imbatraneasca? Nu sunt tot ei? Mai intelepti, mai carunti, mai ridati, dar tot ei sunt. Bine, hai poate si cocosati, dar e ok. Dupa o anumita varsta, toti o sa fim asa.

‘Un om frumos’ mi-a placut foarte tare. A reusit sa ma faca sa ma vad altfel. Cu alti ochi. Frumosi si astia, dealtfel. Mi-a atins inima. Si cand a reusit sa faca lucrul asta, nu a mai vrut sa plece.  A ramas acolo.

‘De ce sunt un om frumos?’, am intrebat.

‘Pentru ca poti sa oferi un gand bun, un zambet sau o idee fara sa ceri nimic in schimb. Ca ai o bunatate care iti vine din suflet, poti sa iubesti o fiinta si un lucru deopotriva, nu reprosezi cuiva pe care il iubesti, chiar daca a gresit, din contra, il incurajezi si pur si simplu pentru ca existi.’

‘Si tu esti un om frumos’, am spus. Si mi-l imaginam pe acest ‘om frumos’, cu  riduri usoare, de expresie si cu ochii lui blanzi, de caprioara, zambindu-mi fin.

2 responses to “natural born beauty

Lasă un răspuns

