arta de a nu face nimic

Sa nu faci nimic este o arta. Adica statul degeaba a fost ridicat la rang de arta.

‘Cum asa? ma intreaba un prieten.

‘Simplu, zic. E cel mai greu sa stai degeaba. Si daca tu reusesti sa nu faci nimic o zi intreaga, doua zile, trei zile atunci ai dreptul sa ma contrazici.’

‘Nu inteleg. Cum sa stai degeaba? Asa pur si simplu?’

Sa luam drept exemplu o zi oarecare. Adica nu e o zi oarecare, pentru ca ea este continuarea altei zile. Adica a unei nopti. Ma trezesc brusc. Suna telefonul. Ma ridic, il iau ma uit: wtf? La oara asta? Ii iau sonorul si ma culc la loc. Adica ma intorc pe o parte. Brusc ma gandesc cat e ceasul. Ma intorc pe cealalta parte, iau telefonul care intre timp terminase de sunat, ma uit: 10. Ma intorc la somnul meu. Dorm. Ma trezesc, ora 1. Sar din pat cu gandul la cafea. Nu ca as avea vreo treaba. Imi pun ibricul pentru cafea, ma duc la baie. Ma uit in oglinda. Zambesc. Imi place cum arat dimineata. Ma rog, dupa ce ma trezesc. Cred ca sunt printre putinele persoane care fac afirmatia asta. Mai zambesc o data. Ma grabesc la cafeaua mea. Imi deschid laptopul. Facebook-ul. Ma uit. Nimic important. Adica nimeni nu scrie nimic…or dormi? E ora somnului de dupa-amiaza’ ma gandesc. Mail. Nimic. Stiri. Citesc pe diagonala, nimic interesant. Iau telefonul, incep si sun niste prieteni. Nu raspunde nimeni. Il sun pe prietenul meu. Nici el nu raspunde. Sunt putin nedumerita. Ce sa fac? Nu pot sa stau asa degeaba. Gata, stiu. Televizorul. Ma uit la televizor. Intr-adevar ma uit la el si e plin de praf. Pfff, oare sa ma apuc sa fac curat? Nu. Deschid televizorul. Nu l-am mai deschis de ceva timp. Iau la rand toate canalele cu filme…nimic. le vazusem pe toate. Ma uit la ceas: 3. Facebook: nimic. Adica se mai imprieteneste el cu ea sau ea cu el. In rest, mai nimic. Mail: nimic important. Suna telefonul. Gata, zic. M-am scos. Trebuie sa fie cineva care sa vrea sa iesim undeva, la plimbare, la mall sau la film. La teatru poate mai pe seara. O prietena buna de-a mea, care evident este la job. Ne conversam, cica ne vedem, dar nu azi, inchid si deschid Facebook-ul din nou. Nimic, of course. Am un blog favorit, intru si gasesc o reteta de mancare foarte misto. Gata, stiu, gatesc ceva. Intru pe mess intre timp, la fel: nimic. Nu e nimeni. Adica sunt mai multi, dar nu am chef sa vorbesc cu ei. Pun niste rufe la spalat. Oricum, se spala singure si sunt aproape uscate cand le scot, deci nu ma solicita in niciun fel. As manca ceva. Dar ce? Ma bag cu totul in frigider si incep sa caut. Nu mi-e pofta de nimic. Intru iar pe Facebook, mail, mess, la fel. Nimic important. Scriu un mesaj pe privat, nu primesc niciun raspuns (barbatilor nu le place atunci cand te iei de ei), imi pun muzica. Radio Paradise. Prea trist azi. Incerc Youtube. Caut niste piese care imi plac, fac niste vocalize, ma bag iar in frigider. E deja 5. Ma gandesc ce sa fac mai pe seara. Nu pot sa stau toata ziua in casa. Caut in geanta un pachet cu tigari. Da, mai fumez si ziua, nu numai seara. De plictiseala de data asta. Seara fumez de placere. Fumez, nu simt decat un gust naspa, sting tigara, beau niste apa minerala, ma rog aproape plata dar n-are importanta. Ce sa fac totusi, ca trebuie sa fac ceva. Dar mi-am propus sa nu fac nimic. Suna telefonul, ma uit: prietenul meu. Avem o conversatie banala despre ce vrea el sa manance si ce filme vrea sa vada, iar eu ca am chef sa lenevesc. Inchidem, iar sunt in pauza de idei. As iesi pe-afara. Ies pe balconul din bucatarie, praf si-acolo. Ma uit vad soare, masini si niste oameni. Grabiti. Oare unde s-or grabi asa? ma intreb si intru la loc in casa. Creierul meu este in cautarea unui raspuns pe care evident nu-l primesc. De unde sa stie el unde se grabesc toti oamenii aia? Gata stiu. Imi dau drumul la apa in cada, o las sa se umple, imi iau o carte si citesc. In cada. Timp de vreo ora. Poate imi vine vreo idee. Termin si cu cartea si cu baia, nimic. Fara nicio idee. Doar uda. Nu mai am chef nici sa mananc, ma bag din nou in pat. Adrom. Sau cel putin asa cred’.

Ma trezesc brusc. Afara e lumina si putin soare. Ma ridic, imi caut telefonul. Il iau si ma uit: 7.30 dimineata. Stau putin, ma dezmeticesc, ma duc la baie, ma uit in oglinda si zambesc. Imi place cum arat dimineata cand ma trezesc. Zambesc iar si imi amintesc ca am avut un vis ciudat. Nu mi-l amintesc in intregime dar se facea ca vorbeam cu un prieten despre cum e sa nu faci nimic o zi intreaga. ‚oare cum o fi?’ ma intreb. Zambesc iar si imi amintesc ca azi este sambata si ca nu ar fi trebuit sa ma trezesc asa devreme. Merg in bucatarie si imi pregatesc ibricul pentru o cafea. Deschid laptopul. Se anunta o zi frumoasa.

2 responses to “arta de a nu face nimic

Lasă un răspuns

